KR Cuts Through Okwon Tunnel, Longest On Donghae Line
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KR Cuts Through Okwon Tunnel, Longest On Donghae Line
Overcome difficulties by minimizing blasts and excavations and ensuring perfect safety to make its way through it without an accident

24(Wed), Oct, 2018





Dignitaries, including KR CEO Kim Sang-gyun, attend a ceremony to mark the successful penetration of the Okwon Tunnel, the longest tunnel on the Donghae Line linking Samcheok and Pohang on Oct. 11.




CEO Kim Sang-gyun of the Korea Rail Network Authority (KR) delivers a speech at an event to mark the successful penetration of the Okwon Tunnel. (Photos: KR)




The 5.63-km-long Okwon Tunnel, the longest tunnel on the Donghae KTX Line, was successfully cut through.


The Korea Rail Network Authority (KR) announced the successful penetration of the Okwon Tunnel, the longest on the Donghae Line linking Samcheok and Pohang, without any incidents and industrial disasters on Oct.11.


Construction of the tunnel connecting Okwon-ri and Imwon-ri in Wondeok-up, Samcheok City, experienced difficulties such as the flowing of large amounts of water and strata made of weak clay rock, but engineers overcame the obstacles by minimizing blasts and excavations and ensuring a perfect safety and quality management record to make its way through it without any accidents.


The project, which was launched in September 2015, cost a combined 48.4 billion won. It required a combined 112,116 man-days and 21,000 pieces of construction equipment during 37 months of construction, contributing to job creation and invigorating the regional economy. KR is working on the construction of the 166.3 km-long Donghae Line at a cost of 3.24 trillion won. The line is scheduled to be put in service in 2020.


The opening of the line will reduce the time of traveling from Busan to Gangneung by some 150 minutes to three and half hours from six hours for an express bus ride.


The Donghae Line will be connected with the Gangneung Line linking Wonju and Gangneung to establish a Pan-East Coast trunk railroad network, thus maxing out railway transportation efficiency and contributing to regional development.


KR CEO Kim Sang-gyun, attending a ceremony to mark the penetration of the Okwon Tunnel, said, “Thanks to neighborhood residents’ active support and KR’s field officials’ hard work, the Okwon Tunnel, the most difficult construction section of the Pohang-Samcheok line has been cut through in a safe fashion.” KR is trying to open the Donghae Line by 2020 on time, contributing to neighborhood residents’ transportation convenience, he said.






철도공단, 동해선 포항~삼척 최장 옥원터널 관통


완벽한 시공과 안전관리로 무사고·무재해 관통...64개 터널 중 가장 길어



한국철도시설공단(이사장 김상균)은 동해선 포항∼삼척 철도건설 사업의 64개 터널 중

최장(最長)터널인 옥원터널(길이 5.63km)을 10월 11일(목) 무사고·무재해로 관통했다고 밝혔다.


○ 강원도 삼척시 원덕읍 옥원리와 임원리를 연결하는 옥원터널은 연약한 점토나 바위 조각으로

지층이 이루어지고, 다량의 용수가 발생하는 등 어려운 작업 여건이었으나, 발파 굴착을 최소화하고

완벽한 안전 및 품질관리로 단 한건의 안전사고 없이 터널을 관통했다.


또한, 옥원터널은 ’15년 9월 굴착작업에 착수하여 총 484억 원의 사업비가 투입되어, 37개월 동안

연 투입인원 약 112,116인의 근로자와 지역 중소업체의 건설장비 21,000여대를 투입하는 등

일자리 창출과 지역경제 활성화에 기여했다.


한편, 철도공단은 총사업비 3조 2,400억 원을 투입하여 동해선 포항∼삼척 간 166.3km 철도를

건설 중에 있으며, 2020년 개통예정이다.


이 구간이 개통되면 현재 부산에서 강릉까지 6시간(고속버스 기준)이 소요되나 3시간 30분으로

약 150분 단축되고, 강릉선(원주∼강릉)과 연결되는 등 환동해안권 간선철도망이 구축되어

철도 수송효율 극대화와 지역개발에 기여할 것으로 기대된다.


이날 옥원터널 관통식에 참석한 김상균 이사장은 “지역주민들의 적극적인 협조와 현장에서 땀 흘려

일한 공사관계자들 덕분에 포항∼삼척 철도 최대 난공사 구간인 옥원터널을 안전하게 관통했다”며,

“2020년 적기 개통하여 동해안권 지역주민들의 교통편의 증진에 기여할 것”이라고 말했다.


   
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